شرایط دمای مرغداری گوشتی

شرایط دمای مرغداری گوشتی

شرایط دمای مرغداری

درجه حرارت و رطوبت در پرورش طیور

شرایط دمای مرغداری منشأ مرغان امروزي مرغهاي جنگلي قرمز و قهوهاي هستند كه هزاران سال پيش در بخشي از شمال شبه قاره هند زندگي ميكرده اند. مرغ به عنوان منبع گوشت براي اولين بار در نقاشيهاي بابليان در ۶۰۰ سال قبل از ميلاد مسيح به تصویر كشيده شده است. گوشت مرغ جزء معمولترین گوشتهاي مورد مصرف در قرون وسطي بوده است. صنعت مرغدارى نقش بسیار مهمى در تبدیل دانه ها و سایر محصوالت به گوشت و تخم مرغ که مواد غذائى مفیدى براى انسان هستند، دارد.

صنعت مرغدارى ازچندین جهت داراى اهمیت است. به عنوان یک منبع درآمد، منبع غذا، استفاده درصنعت. گوشت مرغ و تخم مرغ یکى از غذاهاى مرسوم، متداول ارزان قیمت و با کیفیت خوب براى افراد بشرى بوده که به آسانى پخته شده و همیشه آماده پختن مى باشند. گوشت مرغ غذائى اقتصادى با پخت سريع واز نظر ارزش غذائى بسيار خوب است. از نظر ارزش غذائى مردم ازگوشت بيشترجهت تأمين پروتئين استفاده مى کنند، گوشت مرغ و بوقلمون در مقايسه با گوشت گاو مقدار پروتئين بيشترى دارد.

هیتر سفارشی
هیتر سفارشی

شرایط دمای مرغداری

طراحی تاسيسات در شرایط دمای مرغداری

در یک پروژه ۲۰۰۰۰ قطعه ای با توجه به ابعاد زمین و موقعیت آن می توان حالت های مختلفی را طراحی و اجرا نمود: الف( طرح اول :دوسالن ۱۰۰۰۰ قطعه ای در امتداد هم؛ ب( طرح دوم : ۴ سالن ۵۰۰۰ قطعه ای دو به دو به موازات همدیگر؛ ج( طرح سوم : دو سالن ۱۰۰۰۰ قطعه ای به موازات هم. دو سالن ۱۰۰۰۰ قطعه ای در امتدادهم در صورتی که زمین مورد نظر حالت مستطیلی داشته و طول آن حداقل ۱۵۰ متر باشد، پیشنهاد می شود از گزینه الف استفاده شود و دو سالن به ابعاد ۷۱/۵ *۱۴ متر که در بین آنها اتاق فرمان به ابعاد ۴/۵ *۱۴ متر قرار می گیرد را .

بنا نمود با توجه به طول زمین میتوان عرض سالن را کمتر یا بیشتر نیز انتخاب نمود ولی باید دقت کرد که تغییر عرض سالن شرایط خاص خود را نیز در نحوه مدیریت، تعداد تهویه ها، تعداد ردیف زنجیردانخوری، آبخوری ها و سایر نکات فنی را می طلبد و باید آن را رعایت نمود . ولی به نظر می رسد بهترین حالت، عرض ۱۴ متر باشد که در این صورت می .توان ۶ ردیف زنجیر دانخوری و ۶ ردیف آبخوری در سالن نصب نمود ارتفاع دیواره های سالن ۲/۸ متر و در وسط سالن پرورش جهت برقراری شیب مناسب در صورت استفاده از سقف تیرچه و بلوک ۳/۱ متر خواهد بود.

شرایط دمای مرغداری

البته می توان با مشورت مهندس ناظر طرح و نظر مجری در پوشش سالن ها با در نظر گرفتن آب و هوای منطقه از سقف های گنبدی یا شیروانی نیز استفاده کرد. ارتفاع اتاق فرمان یک متر بیشتر از سالن ها انتخاب می شود تا علاوه بر تامین حجم مناسب هوای مورد نیاز هیترها فضای کافی برای نصب دانخوری ها ، تابلوهای برق ، لوله های آب و سایر تجهیزات وجود داشته باشد.

تهویه ها در شرایط دمای مرغداری

تهویه مناسب و مطلوب عامل بسیار مهم در موفقیت پرورش جوجه هاي گوشتي مي باشد و هواي خوب و سالم و تهویه مناسب یكي از مهمترین موارد قابل توجه در مرغداري است لذا تاكید مي شود در تهویه سالنها نهایت توجه و دقت به عمل آید. زیرا اكثر بیماریها در اثر تهویه بد بوجود مي آید و گله را مبتلا به بیماري تنفسي و…. مي كند در واقع كیفیت نامناسب هوا عملكرد گله را محدود كرده و حساسیت به بیماري را باال خواهد برد به این منظور در انتهای سالن با توجه به حجم ، طول و عرض سالن تعداد تهویه ها انتخاب و نصب می گردد. لذا برای سالن به ابعاد ۱۴*۷۱/۵متر، تعداد ۲ عدد تهویه ۱۴۰*۱۴۰ و ۳ عدد تهویه ۷۰ سانتی متری به طوری که یک در میان نصب شود ، مورد نیاز است.

موتور خانه در شرایط دمای مرغداری

با توجه به اینکه واحد مرغداری باید در تمام دوره پرورش برق مورد نیاز را در اختیار داشته باشد لذا یک اتاق به ابعاد ۳*۴ متر جهت استقرار موتور برق اضطراری و قرار دادن لوازم و ادوات یدکی سیستم برق مرغداری ساخته می شود.

هیتر در شرایط دمای مرغداری

این هیتر حرارتی که یکی از انواع پیشرفته ای کوره های هوای گرم به حساب می آیند با الگو برداری از هیتر های گرماساز آلمانی ساخته شده و مصرف سوخت در آن نسبت به بهترین دستگاه های ایرانی۱۰الی۲۰ درصد پایین آمده است. طراحی این هیتر های به گو نه ای است که با چرخش ۱۸۰درجه ای حرارت در آن ازر کوره به یونیت و عبور از مقابل فن های قوی حداکثر استفاده از سوخت مصرفی انجام می پذیرد و حرارت از طریق اگزوز خروجی به بیرون از محیط منتقل نمی شو.

 

شرایط دمای مرغداری

هیتر های ساخت گروه صنعتی اسکندری با راندمان بالای ۹۸% راندمان بهترین گزینه برای سالن های پرورش طیور و مرغداری می باشد.

هیتر ۱۱۰هزار – گرماساز جت هیتر

موتور برق در شرایط دمای مرغداری

دستگاهی است که انرژی مکانیکی را با استفاده از سوختهایی مانند بنزین و گازوییل تبدیل به الکتریکی میکند. وجود موتور برق در مرغداری باعث میشود تا در زمان قطعی برق برای سیستم سرمایش و تهویه هوا برق مورد نیاز موجود بوده و مرغدار با شرایط بحرانی مواجه نگردد


شرایط دمای سالن استخر و جکوزی
عايق کاری حرارتی جداره های ساختمانی

1 دیدگاه

  • سوله بیستون سازه

    بسیار زیبا

  • ارسال دیدگاه