طراحی سیستم گرمایش رادیاتور خانگی

طراحی سیستم گرمایش رادیاتور خانگی

طراحی سیستم گرمایش رادیاتور خانگی

شما قادر به ایجاد یک پروژه برای خرید وسایل مورد نیاز و نصب تجهیزات گرمایشی برای خانه خود خواهید بود. البته، اگر شما تجربه مربوطه در سیستم گرمایش نصب خانه خود داشته باشید، می توانید مستقل باشد. برای انجام این کار، شما باید بخاری از نوع آن و ویژگی های اصلی را بدانید.

سیستم های گرمای جایگزین بیشتر وجود دارد. این شامل نیروگاه های آبی، توربین های بادی، پانل های خورشیدی و انرژی خورشیدی است. برای تمام گزینه های سوخت بالا فقط یک نوع رادیاتور وجود دارد . یعنی، گرما را می توان با استفاده از روش های مختلف انجام داد، اما با ثابت رادیاتور و بدون تغییر.

به همین دلیل هر یک از سیستم های گرمایشی مجهز به یک فیلتر برای تصفیه مایعات و به خصوص زهکشی زهکشی است. رادیاتور مدرن، علاوه بر این، مجهز به یک شیر کنترل، اجازه می دهد تا کنترل جریان آب، در نتیجه ایجاد دمای مطلوب در اتاق.

فن گلخانه و مرغداری
فن تهویه مرغداری و گلخانه

طراحی سیستم گرمایش

انواع سیستم های گرمایشی

یک ویژگی مشخصه سیستم گرمایش تک لوله (شکل ۱) وجود یک پمپ الکتریکی است. با استفاده از این عنصر ساختاری آب به رادیاتور (یک دستگاه فشار لازم برای فرایند) را فراهم می کند. مزیت اصلی یک سیستم گرمایش لوله جمع و جور و آسان برای نصب است. با این حال، استفاده از یک پمپ الکتریکی برای نگه داشتن سیستم در حال اجرا باعث فشار بیشتری در لوله می شود.

سیستم تهویه دو لوله در یک خانه خاص (شکل ۲) ساختار است که از آب گرم به رادیاتورها در خط بالا وارد می شود، اما خط مایع خنک شده بسیار پایین تر است. در چنین سیستمی، لوله های گرمایش نیاز به یک تعصب خاص دارند. یکی از ویژگی های متمایز سیستم گرمایش دو لوله گردش آب از طریق لوله تحت تاثیر فشار ناشی از گسترش مخزن است. در چنین ساختاری، سیستم پمپاژ برق کاملا وجود ندارد و هزینه عملیات را بسیار کاهش می دهد.

سیستم مونتاژ گرمایشی (شکل ۳) به گونه ای طراحی شده است که هر رادیاتور در خانه در دسترس باشد و به صورت جداگانه با یک لوله جمع کننده متصل شده باشد. این به این معنی است که سیستم گرمایش رادیاتور در جمع کننده دارای دو لوله است: یکی از انتقال حرارت گرم مایع، دیگری – خنک کننده ژنراتور. مزیت این سیستم توانایی کنترل دمای در هر اتاق به صورت جداگانه است. علاوه بر این، اگر بخشی از سیستم نتواند، می توان بدون حرارت دادن کل خانه را جایگزین کرد. سیستم گرمایش جمع آوری تا حد زیادی پیشرفته ترین است. تنها نکته این است که لوله یک جریان بزرگ است و نیاز به فضای اضافی برای نصب کابینت جمع کننده.

عناصر سیستم گرمایش رادیاتور

بویلر یا دیگ : ژنراتور اصلی گرما که برای گرم کردن رادیاتور (آب) قبل از توزیع رادیاتور استفاده می شود. آب در دیگ بخار با استفاده از انواع مختلف سوخت (فرایند احتراق اختصاص مقدار مشخصی از انرژی حرارتی). نوع دیگ بخار باید با توجه به شرایط اقامت تعیین شود، با توجه به شایع ترین نوع سوخت در منطقه.

عامل مهم در انتخاب دیگ بخار، شرایط آب و هوایی و کل مساحت خانه است. امروزه دستگاه قابل قبولی برای سیستم گرمایشی در خانه شما به عنوان گاز دیگهای گاز مورد استفاده قرار می گیرد. این چیزی است که برای بهینه سازی محیط زیست، قابلیت اطمینان، سادگی، کارایی و ایمنی نیاز دارد.

خط لوله : عناصر عملکردی دیگ بخار را به رادیاتور متصل می کنند و به ارائه رادیاتور مایع حرارت کمک می کند. امروزه تولید کنندگان طیف گسترده ای از لوله های با کیفیت بالا را برای تجهیزات سیستم گرمایشی در خانه های خاص ارائه می دهند. محبوب ترین لوله های فولادی، مس و لوله های پلاستیکی برای سیستم های گرمایشی است. نقص لوله های فولادی گرم می تواند پیچیدگی نصب (در فرآیند نصب و راه اندازی سیستم گرمایش باید با هم جوش) و خوردگی قوی است.

مطمئنا، ما می توانیم لوله های فولادی گالوانیزه را بخریم، اما به دلیل وزن بسیار زیاد نصب، دشوار خواهد بود. در حال حاضر در خانه های خصوصی برای تجهیزات گرمایش با استفاده از لوله های در حال رشد از مواد پلیمری پلاستیکی. بیشترین استفاده از لوله های فلزی و پلاستیکی، که بر اساس مواد آلومینیومی است، دارای پوشش پلاستیکی نازک است.


انواع سیستم های گرمایش خانگی
سیستم گرمایش رادیاتور خانگی

ارسال دیدگاه