علل گرمایش خاک گلخانه

Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/heaterjet.com/public_html/wp-content/themes/buildpress/functions.php on line 350 Notice: Undefined variable: closing_p in /home/eigfair1/domains/heaterjet.com/public_html/wp-content/themes/buildpress/functions.php on line 350

علل گرمایش خاک گلخانه و زمین

علل گرمایش خاک گلخانه

گرمایش جهانی، افزایش تدریجی درجه حرارت جو زمین به علت تغییرات انتقال انرژی حرارتی است. منبع گرما در زمین در اصل، اشعه های خورشید است که نفوذ به جو را افزایش می دهد و درجه حرارت زمین را افزایش می دهد، اما به دلیل فعالیت های انسانی، دمای سطح زمین در ۱۰۰ سال گذشته، حدود ۰٫۶ درجه سانتیگراد افزایش یافته است. دانشمند سوئدی، سوآنت آرنینوس اولین اثر گلخانه ای را نام می برد. در این پدیده در سال

پدیده به نام خانه شیشه ای

خانه شیشه ای اثر گلخانه ای به دلیل وجود گازهای موجود در جو با میزان بالا که به نام گازهای گلخانه ای نامیده می شود، رخ می دهد. این گازها نقش مهمی در حفظ انرژی زمین گرمایی زمین، جذب بخشی از تابش کدام سطح زمین را حرارت داده و درجه حرارت ثابت آن را در دمای معمولی ۱۵ درجه سانتیگراد حفظ می کند، تا سطحی که زندگی را ممکن می سازد بدون این گازها، ۱۸ درجه سانتی گراد کمتر از صفر است
علل گرمایش خاک گلخانه

گازهای گلخانه ای

گازهای گلخانه ای بالاتر در اتمسفر مقدار زیادی انرژی حرارتی را در جو حفظ می کنند و دمای سطح زمین افزایش می یابد تا همه پروسه ها و سیستم های آن تحت تاثیر قرار گیرد.
گازهای گلخانه ای عبارتند از گازهای زیر :
بخار آب : غلظت آن در جو به میزان درجه حرارت و هوا بستگی دارد و ممکن است بین ۰ تا ۴ درصد باشد.
دی اکسید کربن (CO 2 ) : اهمیت آن در جذب اشعه مادون قرمز است و ممکن است در جو زمین حدود ۰٫۰۳۸ درصد باشد.
اکسید نیتروژن : اکسید نیتروژن (N 2 O)، دی اکسید نیتروژن (NO 2 ) و مونوکسید نیتروژن (NO) شامل می شوند.
متان (CH 4 ) : متان از تجزیه زباله های آلاینده و هضم در حیوانات تولید می شود.
ازن (O 3 ) : این گاز جذب اشعه ماوراء بنفش است.
CFCs : مورد استفاده در سیستم های تبرید، در صنایع مختلف، مانند رنگ، آفت کش ها.
دی اکسید گوگرد (SO 2 ) : تولید شده از فرآیندهای احتراق مختلف است.

علل گرمایش

جهانی علل گرمایش جهانی می تواند به شرح زیر خلاصه شود :
تغییرات در مدار زمین در اطراف خورشید : این باعث تغییر در مقدار تابش خورشیدی به زمین می شود. این عامل در تغییرات اقلیمی بسیار مهم است. فوران آتشفشانی: فوران های آتشفشانی باعث ایجاد مقدار زیادی گرد و غبار و گازها می شوند.این گازها دی اکسید گوگرد را انتشار می دهند. اثر منفی آن این است که در مدت زمان طولانی در جو قرار دارد و اشعه های خورشیدی را مسدود می کند. دقیقه های گرد و غبار تحت تأثیر تعادل جو قرار می گیرند.
دمای زمین گازهای آلاینده های آلی : این آلاينده ها شامل زباله های دام، به خصوص گاو، گوسفند و جوجه ها می شوند. آلودگی هوا: آلودگی هوا موجب جریان مقادیر زیادی گازهای گلخانه ای به جو می شود که نسبت آنها را در جو افزایش می دهد.
تخریب اوزون : لایه اوزون به عنوان جو در اتمسفر حاوی گاز اوزون تعریف می شود و زمین از اشعه ماوراء بنفش خورشید از خورشید محافظت می کند. از بین رفتن این لایه در ایجاد گرمایش جهانی موثر است؛ گازهای تولید شده از صنایع، از جمله CFC ها، با یک لایه ازن در آنها سوراخ ها و معرفی گازهای مضر از طریق این سوراخ ها به زمین است که منجر به انسداد و گرمایش جهانی می شود.
جنگل زدایی : جنگل زدایی اکسیژن را در جو کاهش می دهد و نسبت دی اکسید کربن را افزایش می دهد که گیاهان از فتوسنتز سود می برند.
پیشرفت صنعتی : احتراق سوخت منجر به مقدار بسیار زیادی گازهای گلخانه ای مانند دی اکسید کربن می شود که اشعه مادون قرمز و تله اش را بر روی زمین جذب می کند و همچنین بسیاری از گازهای مضر به هوا منتقل می شود و با گازهای دیگر در جو مخلوط می شود ، تشکیل ترکیبات سمی که ممکن است به سیستم تنفسی انسان آسیب برساند.
استفاده از کودهای شیمیایی : کودهای شیمیایی یکی از مهمترین عوامل در گرمایش جهانی هستند؛ زیرا آنها شامل ترکیبات متعددی هستند که به پدیده گازهای گلخانه ای کمک می کنند، مانند: اکسید نیتروژن، که باعث ایجاد حفره های بسیاری در لایه اوزون می شود و از این طریق سوراخ های پرتوهای ماوراء بنفش را به زمین وارد می کند؛ درجه حرارت بالا می رود.

بازیافت حرارت سیستم های گرمایش
روش های تنظیم دما و ضد عفونی خاک گلخانه
بررسی ﺳﯿﺴﺘﻢ ﻫﺎی ﮔﺮﻣﺎﯾﺸﯽ در ﮔﻠﺨﺎﻧﻪ ﻫﺎ
روش های شستشوی دیگ بخار

ارسال دیدگاه