عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان

عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان

عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان

تفاوت در پوشش گیاهی طبیعی به شدت در محیط بیولوژیکی آنها متفاوت است.این اختلاف ها ممکن است در سطح زمین باشند و تفاوت های محلی وجود داشته باشد.این تفاوت ها به تقسیم گیاهان طبیعی به گروه های عمده، زیر گروه ها، جوامع محلی و گروه هایی که مهمترین عناصر بیوسفر مربوط به رشد گیاهان هستند، منجر شده است.

  • آب و هوا
  • شکل سطح زمین
  • خاک
  • عوامل حیاتی

عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان

رطوبت – عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان : رطوبت یکی از عوامل اصلی اقلیمی موثر بر رشد گیاهان طبیعی است و به آب نیاز دارد که از ریشه های آن از خاک جذب می شود تا برگ های آن را از طریق روند فتوسنتز برگ کند. همچنین به ساختار سلول های گیاهی وارد می شود. در برگ ها به بقیه اعضای بدن کار می کند.

هیتر گلخانه و مرغداری نیو آژاکس
هیتر نیو آژاکس ۵۰ هزار

علاوه بر این، آب برای کنترل درجه حرارت بدن گیاه و روند انتقال و نیاز گیاهان از آب، مناطق فراوانی باران غنی از جنگل های طبیعی، درختان بزرگ با برگ های گسترده ای رشد می کند در حالیکه چمن درختان گیاهان بیابان در مناطق خشک رشد می کنند.

عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان

 

نور خورشید – عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان : نور خورشید یک عنصر آب و هوایی است که بر محیط طبیعی گیاهان تأثیر می گذارد.این یک عامل مفید برای گیاهان است که غذای آنها را از طریق فتوسنتز ایجاد می کند، از طریق آن می تواند بافت های خود را بسازند و در نتیجه رشد و زندگی خود را ادامه دهد.

از آنجا که تابش خورشید کم است، اگر گیاه از نوعی گیاه نی که در سایه رشد می کند باشد . با این حال، تأثیر اشعه خورشید در رشد گیاهان طبیعی خاص است، اما زیرا شاخه های درخت ها و برگ ها مقدار زیادی از تابش خورشید را دریافت می کنند و مقدار تابش دریافت شده توسط شاخه های درخت کم و باعث کاهش تابش خورشید در مناطق نمایشگر فوقانی می شود.

عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان

 

دما – عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان : دما یک نشانه اقلیمی است که بر محیط بیولوژیکی گیاهان تأثیر می گذارد و منبع انرژی گیاهان می باشد و بر فرایندهای فیزیولوژیکی گیاه اثر می گذارد، هر نوع گیاه به دمای خاصی نیاز دارد که چرخه رشد و عملکرد آن مانند فتوسنتز و تشکیل گل باشد …

هر گیاه دارای درجه حرارت مناسب برای رشد آن است. اگر درجه حرارت کاهش یابد، رشد گیاه را متوقف می کند و اگر دما برای مدت زمان طولانی پایین باشد، فعالیت های آن تحت تاثیر قرار می گیرد اگر دمای بیش از حداکثر باشد.

 

عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان

باد – عوامل دمایی موثر بر رشد طبیعی گیاهان : تاثیر باد در تغییر مشخصات فیزیکی گیاهان طبیعی بوده و در یک مقیاس محلی باریک محدود می شود، تاثیر مستقیم باد بر گیاهان طبیعی جایی که سرعت بالای باد سبب می شود که شاخه های گیاهان و تنه ها به جای رشد عمودی به سطح به افق ختم شود و موجب شد تا در زمان طوفان های شدید باعث نابودی و شکستگی درختان منجر شود

به خصوص اگر باد قوی و خشک باشد. اثر غیر مستقیم باد باعث تسریع تبخیر و افزایش میزان آب در اثر تبخیر و خروج می شود که به طور منفی بر روی گیاه تاثیر می گذارد، به خصوص اگر باد قوی و خشک باشد و سبب نابودی آبهای سطحی شده است.


نصب و استفاده ایمن از آبگرمکن و وسایل گرمایشی
فضای مناسب برای سیستم گرمایش مرکزی


کوره هوای گرم چیست؟

1 دیدگاه

  • tohid

    عالییییی مرسی

  • ارسال دیدگاه