فضای مناسب برای سیستم گرمایش مرکزی

فضای مناسب برای سیستم گرمایش مرکزی

فضای مناسب برای سیستم گرمایش مرکزی

محل نصب سیستم گرمایش مرکزی

محل نصب سیستم گرمایش مرکزی تاسیسات معمولا در زیرزمین یا لایه های پایین ساختمان ها قرار دارد.
بهتر است که سیستم گرمایی مرکزی یک مکان ایمن برای ساختمانها باشد که باعث کاهش طول، فشار کم مسیر و اندازه لوله ها، تسهیل کار پرسنل فنی تخصصی و نگهداری تاسیسات خواهد شد. بهترین راهکار این است که می تواند قدرت مورد نیاز پمپ ها را کاهش دهد و هزینه های عملکرد سیستم را کاهش دهد.
با این حال، با توجه به بسیاری از نشانه ها و شواهد، امکان نصب یک فضای مرکزی بیشتر برای اتاق گرمایش مرکزی ساختمان ها، تاسیسات و دیگران وجود ندارد. اما باید حداقل تلاش های جدی برای قرار دادن اتاق مرکزی، تاسیسات مکانیکی، تاسیسات برق، سیستم های آب و فاضلاب در کنار ساختمان ها تا آنجا که امکان پذیر باشد، انجام شود.

فضای مناسب برای سیستم گرمایش مرکزی

در انتخاب محیط نصب سیستم گرمایش مرکزی، به موارد زیر توجه فرمایید:
۱٫ اتاق گرمایش مرکزی باید نزدیکترین بخش ساختمان ها باشد.
۲٫ اتاق گرمایش مرکزی باید کوتاه ترین فاصله را به محل مصرف سوخت مورد نیاز باشد تا هزینه های به سیستم را تسهیل کند و در نتیجه دسترسی به تجهیزات را تسهیل می کند.
۳٫ محل گرمای مرکزی اتاق را در قسمت های پایین ساختمان ها انتخاب کنید ، می توانید از امکان دستیابی به دستاوردهای دستی استفاده کنید و لوله ها را با شیب یکنواخت از زیر سقف ها به جمع آوری مجتمع جمع آوری کنید.
۴٫ حمل و نقل برای تجهیزات، تعمیر و نگهداری از اتاق گرمایش مرکزی باید راحت و آسان باشد.
۵٫ اتاق گرما را نباید بر روی طبقه ۲ و زیر نصب کنید. اتاق گرمایش مرکزی باید در داخل ساختمان در طبقه پایین (اول زیرزمین) نصب شود.

جت هیتر
جت هیتر برقی

 

مساحت

کل مساحت مورد نیاز برای نصب تجهیزات مکانیکی و الکتریکی (اتاق گرمایش مرکزی) از ۴ تا ۹ درصد برای کل ساختمان مسکونی ساختمان است که بیشتر از ۶ تا ۹ درصد است.

ارتفاع

ارتفاع اتاق با توجه به تجهیزات بالاتر از نظر حرارت مرکزی تعیین می شود. توصیه می شود حداقل ۲۰۰ تا ۲۴۰ سانتیمتر برای گردش هوا و نصب آسانتر تجهیزات و آسانسور آسان انتخاب کنید.

بخش

درب اتاق مرکزی باید بزرگ باشد تا تمام لوازم به راحتی در داخل قابل کنترل باشد  و بهتر است که درب نیز از نوع حالت اسلاید باز بسته شود.
اگر دیگهای بخار در نزدیکی در ورودی نصب شده باشند، بهتر است درب را در یک محل که در مقابل آن قرار دارد نصب کنید.
زاویه های درب محفظه حرارت مرکزی نباید کمتر از ۲ متر × ۱ متر باشد.
این بخش باید بسیار مقاوم در برابر آتش باشد.

پنجره ها و دریچه

بهتر است که پنجره های اتاق سیستم حرارت مرکزی را در ارتفاع یک متر از بالای سقف نصب کنید تا باز شود تا هوای داغ تخلیه و آلوده نشود
اگر اتاق گرمایش مرکزی در زیرزمین نصب شده باشد، امکان جایگزینی هوا از طریق اگزوز فن باید به صورت مکانیکی یا از طریق انتخاب دروازه با گردش هوا در انتهای درب برای بخاری مرکزی ساخته شود.

دیوار

دیوارهای اتاق معمولا از حرارت مرکزی بتن، سیمان یا آجر ساخته شده است. علاوه بر این، دیوارها باید مقاوم در برابر صدا، حرارتی و رطوبت باشند.

سقف

سقف اتاق برای حرارت مرکزی در هر شرایطی باید دارای ساختار مقاوم در برابر آتش برای دو ساعت باشد.

روشنایی

اتاق گرمایش مرکزی باید همیشه روشن باشد و این کلید نزدیک به محل ورود به اتاق و به راحتی قابل دسترسی باشد ، شدت روشنایی عمومی باید حداقل ۱۵۰ درصد باشد ، اما مقدار توصیه شده به طور کامل ۲۰۰ است. نور کارخانه اتاق گرمایش مرکزی ۲۰۰ کامل است، اما مقدار توصیه شده ۳۰۰ است.


مقایسه استفاده از بخاری های برقی و نفتی
نکات مهم در خرید و نصب سیستم های گرمایشی

ارسال دیدگاه