جت هیتر مخصوص مرغداری

جت هیتر مخصوص مرغداری

بهترین جت هیتر برای مرغداری

همان طور که می دانید ، طیور برای رشد به گرمای کافی نیاز دارند. در سالن های مرغداری عدم استفاده از سیستم گرمایشی ، عواقب زیادی به همراه دارد و پرورش دهنده متحمل خسارات مالی فراوانی میشود. جت هیترها به دلیل راندمان بالا و مصرف بهینه سوخت گزینه بسیار ایده آل برای مرغداری ها می باشند. به همین دلیل در بیشتر مرغداری های گوشتی و تخم گذار از جت هیتر ها استفاده میشود. البته باید گفت که جت هیتر دودکش دار به ندرت در این زمینه استفاده میشود زیرا راندمان حرارت دهی آنها در مقایسه با نوع بدون دودکش پایین می باشد. لازم به ذکر است که جت هیترها در انواع مختلف گازسوز و گازوئیلی ، دوگانه سوز و برقی تولید میشوند. در این نوشتار به بحث در رابطه با مزایای هر کدام پرداخته ایم و با بررسی آنها مناسب ترین هیتر برای مرغداری را با ذکر دلیل شرح داده ایم. با ما همراه باشید.

جت هیتر گازوئیلی و مزایای آن

در این نوع جت هیترها مشعل دستگاه از طریق سوخت گازوئیل ، گرما ایجاد میکند. سوخت گازوئیل در مقایسه با گاز ، ارزان تر است و می توان آن را در درون مخزن هایی برای مدت طولانی ذخیره کرد. بنابراین مشکل کمبود و یا قطعی سوخت در این نوع دستگاه ها بسیار کم می باشد. همچنین وسایل گرمایشی گازوئیلی ، خطرات کمتری دارند و عمر مفید دستگاه در مقایسه با سایر سوخت ها بیشتر میباشد. اما سوخت گازوئیل آلاینده بیشتری دارد و این آلاینده ها اگر به خوبی در مرغداری ها خارج نشوند ، طیور دچار مشکلات تنفسی و انواع بیماری ها خواهند شد. بنابراین در مرغداری هایی که سیستم تهویه ضعیف دارند ، جت هیتر گازوئیلی گزینه مناسبی نخواهد بود.

جت هیتر گازی و مزایای آن

در این نوع جت هیترها در اثر اشتعال سوخت گازی ، آلودگی کمتری ایجاد میشود. همچنین جت هیتر گازی قدرت حرارت دهی بالاتری دارد. اما نمی توان این سوخت را ذخیره و یا انبار نمود. لذا در مناطقی که افت فشار و یا قطعی مکرر گاز وجود داشته باشد ، نمی توان فقط به جت هیتر گازی اکتفا نمود.

جت هیتر
جت هیتر برقی

جت هیتر دوگانه سوز و مزایای آن

جت هیتر دوگانه سوز و مزایای آن

این نوع جت هیترها توانایی کارکرد با هر دو نوع سوخت گازی و گازوئیلی را دارند. در واقع مشعل آنها دوگانه سوز می باشد و می توان از یکی از سوخت ها برای کارکرد دستگاه استفاده نمود. در صورتی که در محل مرغداری ، مشکلاتی همچون قطعی و افت فشار گاز وجود داشته باشد می توان از طریق سوخت گازوئیلی از جت هیتر استفاده نمود. این جت هیترها تمامی مزایای جت هیترهای گازی و گازوئیلی را با هم دارند.

جت هیتر برقی و مزایای آن

جت هیتر برقی در مرغداری هایی قابل استفاده است که سوخت های گازی و گازوئیلی در آن منطقه در دسترس نمی باشند. بدین ترتیب می توان با استفاده از نیروی برق گرمای مورد نیاز طیور را به شکل بسیار پاک و تمیز تأمین نمود. زیرا جت هیتر برقی هیچ نوع آلودگی و آلاینده مضر ندارد. اما انرژی برق در مقایسه با سایر سوخت ها گران تر می باشد، به خصوص اگر سالن مرغداری بزرگ باشد به تعداد زیادی جت هیتر برقی نیاز است و در نتیجه مصرف برق و هزینه های آن نیز بالا خواهد بود. توصیه میشود در سالن های پرورش طیور کوچک از این دستگاه استفاده شود.

نتیجه گیری

جت هیترها هر کدام مزایای خاص خود را دارند، اینکه از چه نوع جت هیتری در مرغداری باید استفاده شود ، بستگی به منطقه و منابع سوختی در دسترس دارد. جت هیترهای گازوئیلی و دوگانه سوز بدون دودکش در مقایسه با سایر جت هیترها ، بیشتر مورد استفاده قرار میگرند. ولی این بدین معنی نیست که نمی توان از جت هیتر گازسوز در مرغداری استفاده کرد. علت این انتخاب بیشتر به دلیل ارزان تر بودن سوخت مصرفی دستگاه و امکان ذخیره سوخت برای شرایط اضطراری میباشد وگرنه از لحاظ آلودگی جت هیترهای گازی مناسب تر است. در هر صورت انتخاب هر کدام ازاین دستگاه ها برای مرغداری نیازمند مشاوره و اطلاعات بیشتری دارد. شما می توانید با شماره ۰۹۱۴۴۴۸۵۵۹۰ تماس گرفته و در این زمینه مشاوره رایگان دریافت نمایید.

ارسال دیدگاه