معایب و مزایای جت هیتر

معایب و مزایای جت هیتر

معایب و مزایای جت هیتر

جت هیترها از جمله مهمترین تجهیزات گرمایشی در مکان هایی همچون مرغداری ها ، کارگاه ها ، سالن های صنعتی و … می باشند. به دلیل راندمان بالا و مصرف سوخت پایین ، از جت هیترها بیشتر در سالن های پرورش طیور استفاده میشود. دستگاه های قدیمی علاوه بر سرانه مصرف سوخت زیاد و خطراتی که داشتند امروزه دیگر قابل استفاده نیستند. جت هیترها در زمینه تولید گرما برتری های فراوانی دارند. البته در برخی موارد این دستگاه ها معایبی نیز دارند. در این نوشتار به بررسی معایب و مزایای جت هیتر پرداخته ایم. میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله را تا آخر مطالعه بفرمائید.

جت هیتر چیست و چگونه کار میکند؟

جت هیتر ، نوعی بخاری موشکی می باشد که در آن هوای گرم کوره توسط فن به محیط پرتاب میشود. جت هیترها در دو نوع اگزوز دار و بدون اگزوز تولید میشوند. همچنین این دستگاه ها در مدل های گاز سوز ، گازوئیلی ، دوگانه سوز و برقی طراحی میگردند. در نوع جت هیتر بدون دودکش ، راندمان تولید گرما بسیار بالا است. توسط یک جت هیتر می توان دمای محیط را به ۵۰ درجه سانتی گراد رساند. این دستگاه ها با قدرت هوادهی حاصل از فن ، یک جریان هوای گرم ایجاد میکنند. در ساخت جت هیترها از بدنه استیل استنلس ، کوره استیل استنلس نسوز ، فن دمنده ، پمپ سوخت رسانی اروپایی استفاده میشود. گرما در جت هیترها مستقیما از شعله و کوره گرفته میشود. لذا برای جهت دهی آتش و ترکیب سوخت با هوا ، از شعله پوش در جت هیتر استفاده میشود. به کمک این شعله پوش ، شعله های آتش از دستگاه بیرون نمیزنند و در داخل کوره باعث گرم شدن بیشتر آن میشوند. در نتیجه فن ، گرمای بیشتری به بیرون منتقل میکند. جت هیترها مجهز به ترموستات می باشند. بطوریکه توسط این ترموستات ، جت هیتر بصورت خودکار عمل میکند. در جت هیترها برای عدم ایجاد هوای سرد ، فن تا گرم نشدن کوره شروع به چرخش نمی کند. همچنین برای صرفه جویی  انرژی و کاهش دمای دستگاه ، فن کمی بعد از مشعل خاموش میشود.

معایب جت هیتر

جت هیتر دارای معایب اندکی میباشد. مخصوصا نوع دودکش دار آن تقریبا هیچ عوارضی ندارد. اما نوع بدون دودکش آن ، گاز CO2 و آلاینده های مضر نیز تولید میکند. البته در این نوع جت هیترها راندمان ایجاد گرما بسیار بالا است. همان طور که ذکر شد از جت هیترهای بدون دودکش بیشتر در مرغداری ها استفاده میشود. مرغداری ها برای تنفس بهتر طیور و رفع بوهای نامطبوع ، همیشه نیاز به سیستم تهویه دارند. از این رو استفاده از جت هیترها در مرغداری کاملا معقول است. در مرغداری در فصل های سرد سال ، با روشن بودن سیستم تهویه ، هوای سرد وارد سالن میشود. در این حالت ، جت هیتر باید گرمای بیشتری تولید کند و در نتیجه سوخت بیشتری مصرف میکند. همچنین این دستگاه ها نباید از تنظیم خارج شوند. زیرا ممکن است گرمای ناخواسته ایجاد کنند و یا در صورت نیاز گرما ایجاد نکند.

مزایای جت هیتر

جت هیترها بر خلاف سایر دستگاه های قدیمی مزایای زیادی دارند. از جمله بارزترین مزایای این نوع سیستم ها باید به مصرف سوخت پایین و راندمان بالای تولید گرما در آنها اشاره کرد.

جت هیتر
جت هیتر برقی

جت هیترها فضای بسیار کمتری اشغال میکنند. این دستگاه ها بصورت آویز و پرتابل در محیط ها قابل نصب می باشند.

جت هیترها نسبت به سایر سیستم های گرمایشی از قیمت کمتری و طول عمر بیشتری برخوردار می باشند.

این دستگاه ها کارکرد اتوماتیک داشته و نیازی به اپراتور ندارند.

احتمال خطر و آتش سوزی در جت هیترها ، بسیار پایین است.

به دلیل هوادهی در جت هیترها ، گرمای یکنواخت در کل سالن پخش میشود.

با به کارگیری این دستگاه ها در مرغداری ، ضریب تبدیل دان به گوشت در بین طیور افزایش میابد.

جت هیترها را می توان در بیشتر مناطق استفاده کرد. زیرا علاوه بر گاز و گازوئیل ، نوعی از جت هیترها توانایی کارکرد با برق نیز دارد. از آنجایی که برق رسانی در بیشتر نقاط صورت گرفته میتوان توسط جت هیتر برقی ، گرمای محیط را تأمین کرد.

سخن پایانی

به دلیل سرانه مصرف سوخت بالا ، استفاده از تجهیزات گرمایشی کم مصرف و پر بازده به حفظ بیشتر منابع طبیعی بسیار کمک خواهد کرد. مخصوصا با توسعه صنعت پرورش طیور ، استفاده از روش های قدیمی تأمین گرما دیگر مردود میباشند. همان طور که در این مقاله ذکر شد ، جت هیترها مزیت های فراوانی دارند و این دستگاه ها در زمینه تأمین گرما بسیار موثر عمل میکنند. از این رو استفاده از جت هیترها ، در مکان هایی همچون ، مرغداری ها، سوله ها ، کارگاه ها و … توصیه میشود.

میتوانید با کیفیت ترین جت هیترها را از وب سایت اینترنتی هیترجت خرید کنید. گروه صنعتی هیتر جت ، به پشتوانه ۲۶ سال خبرگی و فعالیت در عرصه تولید تجهیزات صنعتی ، از بزرگترین تولید کنندگان تجهیزات گرمایشی در داخل کشور است. جت هیترهای ساخت این مجموعه از قطعات عالی و راندمان بالایی برخودار میباشند. محصولات گروه صنعتی هیتر جت دارای ۲۴ ماه گارانتی و ۱۰ سال خدمات پس از فروش نیز می باشند.

در صورت داشتن هر گونه سؤال در رابطه با جت هیترها ، میتوانید از متخصصان ما کمک بگیرید. شماره ۰۹۱۴۴۴۸۵۵۹۰ جهت مشاوره رایگان در این زمینه می باشد.

ارسال دیدگاه