هیتر و جت هیتر برقی

هیتر و جت هیتر برقی

به دلیل شرایط جغرافیایی کشور عزیزمان ، آب و هوا در بسیاری از مناطق به خصوص مناطق کوهستانی در نیمی از سال سرد می باشد. لذا افرادی که در این مناطق زندگی میکنند همیشه نیاز به یک سیستم گرمایشی دارند.

اما ممکن است در برخی مناطق سوخت های فسیلی همچون گاز و گازوئیل در دسترس نباشند. برای تأمین گرما در چنین مناطقی ، هیتر و جت هیترهای برقی بسیار مفید عمل می کنند. این دستگاه ها گرمای مورد نیاز را از طریق جریان برق تولید می کنند. در این مقاله شما را با هیتر برقی و جت هیتر برقی آشنا می کنیم.

هیتر برقی

هیتر برقی کوچک
در مکان هایی که فاقد لوله کشی گاز میباشند ، می توان از هیتر برقی بعنوان سیستم گرمایشی استفاده کرد. در این دستگاه المنت هایی وجود دارد که توسط مبدل ها ، جریان برق را به گرما تبدیل می کنند. در هیتر برقی ، با وصل کردن دستگاه به برق و روشن کردن آن ، این المنت ها شروع به داغ شدن می کنند. برای اینکه گرمای این المنت ها سریعتر و بهتر در محیط پخش شود یک فن نیز در هیتر برقی موجود می باشد. این فن با چرخش به موقع ، گرمای داغ المنت ها را به محیط مورد نظر پمپاژ میکند.
برای اینکه فن دستگاه در ابتدا هوای سرد ایجاد نکند ، کمی دیرتر از المنت ها شروع به کار می کند. در حقیقت تا گرم نشدن المنت ها فن نمی چرخد.
هیترهای برقی مجهز به ترموستات نیز میباشند. بدین ترتیب دستگاه از طریق ترموستات در صورت لزوم گرما ایجاد خواهد کرد. کارکرد فن در هیتر هوشمند می باشد. چرا که فن دستگاه به هنگام خاموش شدن المنت ها ، کمی دیرتر خاموش می شود. بدین ترتیب هم از گرمای بیش از حد دستگاه کاسته و هم در مصرف انرژی صرفه جویی می شود.
گرمای حاصل از هیتر برقی فاقد هر گونه گاز سمی و خفه کننده ای میباشد. همچنین این دستگاه ها فاقد اگزوز بوده لذا بهنگام نصب و کارکرد آن نیازی به دودکش نیست. هیتر برقی با انواع برق تک فاز و سه فاز می تواتد کار کند.
برای گرمایش محیط های کوچک همانند گلخانه های کوچک ، سالن پرورش طیور کوچک ، منزل ، کارگاه های کوچک صنعتی ، محیط های کاری و … می توان از هیتر برقی فن دار استفاده کرد.

هیتر برقی تابشی


نوعی از هیتر های برقی نیز موجود می باشند که به بخاری برقی تابشی معروفند. در هیتر برقی تابشی ، گرمای دستگاه بصورت تابشی در محیط منتشر می شود. این دستگاه ها نیز دارای چندین المنت می باشند. این المنت ها از رشته سیم های بسیار مقاومی ساخته شده اند. این رشته سیم ها بهنگام روشن شدن دستگاه داغ می شوند. در پشت این المنت ها یک سطح تابشی صیقل داده شده موجود می باشد. البته برای تابش بهتر گرما در این دستگاه ها از فن نیز استفاده می شود.
هیتر برقی تابشی نیز مجهز به ترموستات می باشد لذا از طریق آن دمای محیط را در یک محدوده مشخص گرم نگه می دارد.
بخاری تابشی برقی ، گرمای بسیار پاک ایجاد می کند و در مناطقی که سایر سوخت ها در دسترس نمی باشند بسیار مناسب است. از این بخاری می توان در منزل ، اداره ، محیط کار و سایر مکان ها استفاده کرد.

هیتر گلخانه و مرغداری آرارات
هیتر گرمایشی آرارات

جت هیتر برقی


جت هیتر برقی نوعی دیگر از بخاری برقی میباشد که نسبت به هیتر برقی و تابشی ، راندمان بالایی در ایجاد هوای گرم دارد. در این دستگاه نیز المنت های مقاوم در برابر جریان الکتریکی تعبیه شده است. علاوه بر این ، جت هیتر برقی یک فن قوی نیز دارد. این فن هوای سرد را از یک طرف دستگاه مکش می نماید. این هوای سرد با عبور کردن از کنار المنت ها به صورت هوای گرم و پاک از خروجی دستگاه بیرون می آید.
جت هیترها همیشه یک سیرکولاسیون هوای گرم را در محیط ایجاد می کنند. لذا دمای محیط را یکنواخت تنظیم می نمایند.
به جهت تنظیم خودکار دمای محیط ، جت هیتر برقی مجهز به ترموستات می باشد. بنابراین از طریق این ترموستات می توان دمای محیط را در بازه ای مشخص همیشه گرم نگه داشت.
از لحاظ امنیتی این دستگاه ها نسبت به سایر هیترها از امنیت بیشتری برخوردار می باشند. لذا در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. همچنین جت هیترهای برقی گرمایی تمیز و بدون آلاینده ایجاد می کنند. از موارد پرکاربرد این دستگاه ها میتوان به استفاده آنها در انواع سالن های گلخانه ای ، سالن های پرورش دام و طیور ، سوله ها ، تالارها ، کارگاه ها و … اشاره کرد.

هیتر و جت هیتر برقی ساخت گروه صنعتی هیتر جت

فروشگاه اینترنتی سیستم های گرمایشی

گروه صنعتی جت هیتر نزدیک به سه دهه است که در حوزه تولید تجهیزات صنعتی فعالیت می کند. این گروه بارها بعنوان واحد تولیدی نمونه در کشور انتخاب گردیده است. لذا محصولات ساخت این گروه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار میباشند. در زمینه ساخت بخاری برقی نیز ، گروه صنعتی هیتر جت انواع هیتر برقی ، هیتر برقی تابشی و جت هیتر برقی تولید می کند. تجهیزات گرمایشی برقی گروه صنعتی جت هیتر می توانند در انواع سالن های گلخانه ، سالن های پرورش طیور ، کارگاه های صنعتی ، سوله ها و تالارها بسیار مفید واقع گردند. این محصولات از ۱۲ ماه گارانتی بی قید و شرط و ۱۰ سال خدمات پس از فروش برخودار می باشند.

ارسال دیدگاه