مصرف سوخت در مرغداری

مصرف سوخت در مرغداری

مصرف سوخت در مرغداری های

کشورمان بیش از میزان استانداردهای جهانی می باشد که علاوه بر محدودیت منابع سوخت کشور، هزینه زیادی را به مرغدار تحمیل نموده وهمچنین بدلیل افزایش قیمت تمام شده محصول ، امکان رقابت در بازارهای جهانی نیز کاهش یافته است. در این بروشور سعی نموده ایم با بیان ارائه داده وانشاعا… عزیزان مرغدار با رعایت این موارد ضمن بهینه سازی مصرف سوخت، گوشت سفید با کیفیت بالا را با قیمت مناسب تولید و به بازار عرضه نمایند.

استفاده از تجهیزات گرمایشی جدید مرغداری در مقایسه با سیستم های از قدیمی علاوه بر مصرف سوخت کمتر به بهبود هوای سالن ها و در نتیجه کاهش وقوع بیماری های تنفسی کمک می کند.

انواع سیستم های گرمایشی جدید شامل هیترهای دمنده مرکزی، سیستم گرمایش از کف، سیستم گرمایش تابشی، سیستم گرمایش خورشیدی، سیستم گرمایشی جت هیتر و خصوصاً سیستم های ترکیبی می باشند. جهت انتخاب تجهیزات گرمایشی مناسب بایستی به مواردی مانند تولید گرمای یکنواخت توسط دستگاه ، قابلیت نگهداری، تعمیر راحت وراه اندازی آسان آن، قیمت مناسب دستگاه، کارایی مناسب در شرایط آب وهوایی مختلف، انطباق با سیستم تهویه سالن مرغداری وقابلیت احتراق بالا و مصرف سوخت کم توجه داشت.

دیوارها وسقف سالن مرغداری، با سطح تماس زیادی که با بیرون سالن برقرار می کنند در طی فصول سرد، گرما را از داخل سالن به بیرون و سرما را از بیرون به داخل سالن منتقل می نمایند که این امر افزایش مصرف سوخت را به همراه دارد، همچنین در طول فصل گرم با انتقال گرمای بیرون به داخل سالن، مصرف انرژی جهت خنک سازی سالن را افزایش می دهند.

بخاری برقی ازتک
بخاری برقی تابشی Aztech

عایق سازی سالن ها اهمیت ویژه ای در جلوگیری از تبادل دمایی بین هوای داخل سالن با بیرون آن داشته و از هدر روی گرما در زمستان و گرم شدن سالن در تابستان جلوگیری می کند. با توجه به اینکه هوای گرم در سالن بدلیل سبک تر بودن به بالا حرکت کرده و ۹ معمولاً زیر سقف قرار می گیرد ، در صورت عایق نبودن سقف، هوا سرد شده جهت گرم نمودن مجدد آن مصرف سوخت افزایش می یابد.


سیستم سرمایش گلخانه
نکات مهم در مدیریت گرمایش گلخانه

ارسال دیدگاه