تهویه و گرمایش مرغداری

تهویه و گرمایش مرغداری

تهویه و گرمایش مرغداری

تهویه ممکن است به صورت های زیر باشد:

الف) تهویه فشار منفی : در این نوع تهویه هوا از یک طرف توسط هواکشی ها خارج شده و به دلیل ایجاد خلا از طرف دیگر هوا وارد سالن می شود. همچنین میزان هوای خروجی بیشتر از هوای ورودی است.

ب) تهویه فشار مثبت : در این سیستم هوای تمیز توسط فن وارد سالن شده و از طرف دیگر هوای آلوده خارج می شود.

هیتر سوپر آرارات
هیتر سوپر آرارات

ج) تهویه با فشار مساوی : در این نوع تهویه میزان هوای ورودی و خروجی برابر است.

تهویه و گرمایش مرغداری

سیستم های گرمایشی

هیتر هایی که هوا را با فشار بیرون می دهند : لازم است که این هیترها را در بخشی از سالن نصب کنید که جابهجایی هوا کم و در حدی باشد که امکان گرم کردن هوا را در حد مطلوب ایجاد کند، که معمولا در وسط سالن چنین شرایطی حکم فرما است این هیترها باید در ارتفاع ۱/۵ – ۱/۴ متر از کف نصب شوند تا هیج گرد و خاکی در سطح جوجه ها ایجاد نکنند.

گرمازاهای زیرزمینی

در این سیستم گرمایشی، آب داغ در لوله هایی که زیر کف سالن تعبیه می شود جریان یافته و گرما بین کف گرم سالن، بستر و فضای سالن مبادله می شود.

توصیه ها: استفاده توام از حرارت زاهای تشعشعی و هیتر های متداول و گرمازا در ۴۱ روز ابتدایی پرورش کاربرد دارد. این هیترها حرارت مازاد و کمکی را در شرایط آب و هوایی سرد فراهم می کند.

تهویه و گرمایش مرغداری

 

پرنده ها قادر خواهند بود که حرارت داخلی بدن خود را تنظیم کنند. در سن ۴۱ روزگی، میتوان از هیترهای فشاری به عنوان منبع اصلی گرمایش استفاده کرد. گرمادههای تشعشعی معمولا در سالن های با عایق بندی نامناسب به عنوان منبع اصلی گرمازا بکار می روند؛ درحالی که هیترهای فشاری را در سالن های با عایق بندی صحیح و درزگیری شده به کار می برند.

تهویهٔ عرضی

متداولترین نوع تهویه حداقلی است در این نوع تهویه از تعداد زیادی ورودی هوا که به طور یکنواخت در دو دیوار جانبی قرار داده شدهاند استفاده می شود.
فنهای تهویه حداقلی اغلب در دیوارهای جانبی نصب می شوند، در غیر این صورت از یک یا چند فن تونلی انتهای سالن استفاده می گردد. این فن ها توسط تایمر کار می کنند.

راهکارهای کاهش رطوبت سالن

۱ – کنترل تهويه سالن.
۲ – افزایش قدرت گرم کننده ها (۰/۵ درجه افزایش دما موجب افزایش ۵ درصدی قدرت جذب هوا می شود).
۳ – زیر و رو کردن پوشالی (هفته ای یک مرتبه در ساعات گرم روز) و ریختن پوشالی تازه.
۴ – جلوگیری از اسهال و مصرف زیاد آب.


نصب و لوله کشی مخزن آب گرم
پکیج گرمایشی

ارسال دیدگاه