تهویه و گرمایش مرغداری

تهویه و گرمایش مرغداری

تهویه و گرمایش مرغداری

تهویه و گرمایش | بهترین عایق برای سقف های سوله، ایرانیت، پرمیت و کرکره سیکوئی، عایق شامل سه لایه پشم شیشه به ضخامت هر لایه ۵ سانتی متر ودر مجموع ۱۵ سانتی متر پشم شیشه که در این حالت کاملاً عایق کاری می شود …

ارتفاع مناسب سقف از نظر امکان گرم نمودن و تهویه مناسب ۲/۵ تا ۳ متر است. در سالن های مرغداری با ارتفاع زیاد، استفاده از سقف کاذب در جلوگیری از به هدر رفتن انرژی بسیار موثر است . جهت عایق نمودن دیوارها وسقف در سالن های احداث شده از عایق های کار تن پلاست و یا فوم های پلی یورتان می توان استفاده نمود.

عایق نمودن کف سالن نیز در کاهش مصرف سوخت موثر است لذا در صورتی که کف سالن تخریب شده است جهت بازسازی آن به نصب یک لایه عایق فوم در کف سالن اقدام نموده و سپس روی آن با بتون پوشانده می شود.

هیتر گلخانه و مرغداری نیو آژاکس
هیتر نیو آژاکس ۵۰ هزار

وجود درزها و شکاف در دیوارها وسقف باعث می گردد که در زمان کارکرد فن ها هوا به جای ورود از طریق دریچه های ورودی هوا، از این منافذ وارد شده وهوای سرد بطور مستقیم به جوجه ها برخورد نماید که با حذف این منافذ به همراه عایق سازی کامل سالن می توان از تغییرات دمایی در طول تابستان و زمستان در سالن های مرغداری جلوگیری نمود.

 

تهویه و گرمایش مرغداری
تهویه و گرمایش مرغداری

 

تهویه و گرمایش | استفاده از سیستم اتوماسیون در سالن های مرغداری ، باعت هماهنگی بیشتر بین سیستم گرمایشی ، تهویه و سیستم های کنترل دما ورطوبت می گردد و علاوه بر ایجاد شرایط مناسب پرورش از نظر دما، تهویه ورطوبت مناسب و کاهش وقوع بیماری ها و تلفات ، کاهش مصرف انرژی من جمله سوخت، برق وآب را به همراه دارد.

با اجرای اتوماسیون، امکان مونیتورینگ ومشاهده سالن ها وشرایط پرورش از راه دور برای مرغدار فراهم شده و اطلاع رسانی به موقع در شرایط اضطراری جهت رفع مشکلات احتمالی امکان پذیر می گردد.

نوع سیستم تهویه مورد استفاده در سالن های مرغداری نیز بر مصرف سوخت تاثیر دارد. در سیستم تهویه عرضی بدلیل وجود تعداد زیادی پنجره ، گرم نمودن هوای ورودی به سختی انجام می گیرد درحالیکه در سیستم تهویه طولی که در سالن های بدون پنجره اجرا می گردد، گرم کردن هوای ورودی که از دو ورودی هوا در ابتدای سالن انجام می گیرد راحت تر بوده وشرایط مناسب تری را در طول فصل زمستان برای جوجه ها می توان فراهم نمود.

علاوه بر نوع سیستم تهویه ، میزان تهویه نیز در مصرف سوخت تاثیرگذار است و بایستی میزان هوای کافی و لازم در سنین مختلف طیور با توجه به نیاز آنها و براساس وزن زنده تامین گردد. زیرا تهویه کمتر از نیاز می تواند به ایجاد بیماری و تلفات در طیور منجر و تهویه بیش از حد نیز باعث افزایش مصرف سوخت می گردد.

استفاده از دریچه های ورودی هوا که به ایتلت معروفند با امکان تنظیم میزان هوای ورودی مورد نیاز به سالن و قرار گیری این دریچه ها در نزدیک به سقف که باعث می شود هوای ورودی به سالن ابتدا در سقف با هوای گرم مخلوط گردد وسپس در اختیار جوجه ها قرار گیرد، یکی از راه های جلوگیری از هدر روی انرژی می باشد.


گرمایش گلخانه ای کشت
مصرف سوخت در مرغداری

ارسال دیدگاه